Kremalı Pastalar


Sevgili arkadaşım Nagehan’ın eşi için yaptığım pasta..Bol çikolatalı ve şam fıstıklı..Onlarında isteği kremalı pastadan yana oldu..Üzerini son zamanlardaki takıntım çikolata yongaları ile süsledim…

Yanlarını sade kremşanti ile şekillendirdim..Damla çikolataları koydum. Sevgili arkadaşımıneşine ailesiyle uzun bir ömür diliyorum..

Bayramda misafirlerimiz için yaptığım pasta..Ananaslı ve böğürtlenli…

Kremalı bir pasta…Bizim evdekiler şeker hamurlu pasta sevemediler bir türlü:)

İçi görüldüğü üzere iki katlı, bol kremalı, bol meyveli…..Üzeri bol çikolata yongalı efendim..Yongaların üzerine kakao serptim ve ananasla süsledim…Nefis meyveli bir pasta oldu…Nice güzel bayramlara….

İYİ Kİ DOĞDUN ÖZGEEEE! İYİ Kİ DOĞDUN ÖZGEEEEE:))

ÖZGİŞ BAK UZAKTAYIM AMA SENİN İÇİN PASTA YAPTIM..SEN MUMLARI ÜFLEYEMEDİN AMA BİZ SENİN YERİNE YEDİK AŞKIM..NİCE MUTLU, SAĞLIKLI YILLARA, AİLENLE BİRLİKTE İNŞALLAH…MUTLU YILLAR KARA KIIIIZ…

Perşembe akşamları annem de toplandığımızı daha önce yazmıştım..Akşam da ordaydık..Ahali pasta bekler diye evde günü geçmek üzere olan muzlar değerlensin istedim..Muzlu rulo pasta yaptım…Afiyetle yedik…

3 Yumurta
120 gr tozşeker
120 gr un
yarım paket kabartma tozu
1 çay kaşığı sıcak su
Bir paket hazır pasta kreması
Önce yumurta beyazları ayrılıp şekerin yarısı ile kar gibi olana kadar çırpıyoruz.Daha sonra sarıları şekerin diğer yarısı ile mayonez kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz ve sıcak suyu ekliyoruz.Sonra ikisini birleştirip elenmiş un ve kabartma tozunu azar azar ekliyerek karıştırıyoruz..33&23 ebatlarında yağlı kağıt serilmiş tepsiye döküp 15 dk pişiriyoruz…
Fırından çıktıktan sonraüzerine nemli bir bez örtüp yağlı kağıtla beraber rulo yapıp soğumaya bırakıyoruz..

Soğuduktan sonra kağıdı çıkarıyoruz…İçine istediğiniz bir krema hazırlayıp kullanabilirsiniz..Ben hazır dolgu kreması kullandım..Kremanın üzerine muzları yerleştirip tekrar rulo yaptım..Üzerini kalan krema ile sıvadım ve elimde olan malzeme ile süsledim..Afiyet olsun…

EVET DEĞERLİ DOSTLARIM, TARİFLERİME ÇOK KISA BİR ARA VERİP UFAK BİR BODRUM TURU YAPIP DÖNÜCEM..UMARIM İŞLERİM İSTEDİĞİM GİBİ YAVER GİDER, MUTLU VE UMUTLU DÖNERİM..BLOGUMU VE SİZLERİ ÇOK ÖZLEYECEĞİM..ŞİMDİLİK HOŞÇAKALIN..
Sevgili Webster öyle olur olmaz zamanlarda bloguma bıraktığınız yorumlar doğrultusunda bu akşam yemeniz için size ve eşinize yapılmış bir pasta.(Afiyet olsun……. İnşallah uzun bir süre idare eder de olur olmaz yorum bırakmazsınız canım.)

Kardeşim ve ben evlendikten sonra perşembe akşamları düzenli olarak annemde toplanırız..Yemeğimizi yer, sohbet eder, çayımızı kahvemizi içer, akşamı sonlandırıp evlerimizin yolunu tutarız..Bunu alışkanlık haline getirdik ve her perşembe yapıyoruz..Ve bu perşembe akşamlarında uzun zamandır kardeşimin dilinden kurtulamıyorum. Zaman zaman bloguma girip muzip yorumlar bırakıyor.. Geçen hafta”oğlum yaa!! doğru dürüst yorum yazsana herkes ne der” dedim.”Bana ne herkes isteyince yapılıyor,bize niye yok.. Herkes öğrensin kardeşine bişey yapmadığını”. Ay ölücem..Sanki adam benim yaptığım hiç bir şeyden yememiş..

Ben de karar verdim ve ona bu akşam yemesi için bu çilekli pastayı hazırladım Akşama yemekten sonra gözüne sokucam. Bulana bulana yesin:))))
Bu pastamdan daha öncede yapmıştım..Özel istek üzerine tekrar yapıldı.. Önceden kabakları şekerle tatlı yapar gibi normal pişiriyoruz. Bu seferki pandispanyayı da 6 yumurtalı olarak 22 cm kalıpta pişirdim bayağı kalın oldu. İki kat krema oluncada çok hoşuma gitti. Kallavi kocaman dilimler çıktı..Kabak tatlısını ezerek püre haline getirip öyle kullanıyorum.. Ara kremanın üzerine de ince bir kat kabak püresi koyup bol ceviz doldurdum.. Üzerini sadece kabakla sıvadım..Gümüş draje ve çikolatayla süsledim..Önceki yaptığımdam tadamamıştım ama bundan yedim kendim yaptım diye söylemiyorum çoook güzel olmuştu….Tavsiye ederim…

Bu pastada 42. yaşını kutlayan bir beyefendiye yapıldı. Kendisine ailesiyle mutlu ve huzurlu bir ömür diliyorum.Bu arada pastayı götürdüğümde Hülya hanım çok rahatsızdı. İnşallah düzelmiştir..Kendisine burdan geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum..
Pastanın içi fıstıklı çikolatalı, iki katlı. Pandispanyası da çikolatalı..Üzeri butter cream üzerine rende çikolata kaplı.Biraz edible, birkaç çikolata top, işte buuu:)))

Eveet… Bu da küçük Umut’a yaptığım kremalı pasta.Herkes şeker hamurlu pastaların tadını sevmiyebiliyor..O yüzden bu pasta da krema kaplı, file badem sıvamalı oldu.. İçi de çikolatalı pastacı kremasından tornistan edilmiş vanilya ve beyaz çikolatalı..Muz, çilek dilimleri üzerine frambuaz soslu…

En çok merak ettiğim şeyse pastadan ilk çatal alındıktan sonraki yiyenlerin yüz ifadesi.. Bunu hep merak ederim….Niyeyse?…………

Cuma günü sevgili Yunus Alp’in doğum günüydü..Kendisine iyi seneler, sağlıklı ve mutlu yaşlar diliyorum.. Bu da ona yaptığım pasta..Annesi özel bişey istemediğini söylemişti. Ben de yukarıda gördüğünüz kremalı pastayı hazırladım.Tarifini uzun uzun yazmıyorum..Klasik pandispanya hamurum, bitter kuvartür +kremalı ganajım ve benmari de eriterek yaptığım çikolata plakalarla süsledim….

Sevgili ”papatya 68” sağolsun beni de etkinliğine davet etmiş. Aslında dünden beri çok yoğunum.Ama davete icabet etmek gerek.Oyüzden iki ayak bir pabuçta yukarıdaki ekler pastaları yapabildim.İyide oldu çoktandır yapmamıştım.Hadi bakalım tarife…..

Şu hamuru için

100 gr margarin

1 su bardağı su

1 su bardağı un

1 çay bardağı tozşeker

1 çay kaşığı tuz

3-4 yumurta

Krema için

Yarım su bardağı tozşeker

1,5 su bardağı süt

1 çay bardağı un

2 çorba kaşığı kakao

1 paket vanilya

1 yumurta

Üzeri için

80 gr bitter çikolata

Şu hamuru için, tencereye su, margarin, tozşeker,tuzu koyup kaynatın.Kaynayan suya unu ilave edip çabuk çabuk karıştırıp biraz unu pişirin. Ocaktan alıp tencereyi ılınmaya bırakın. Ilındıktan sonra yumurtaları hamura tek tek kırıp yedirin. Sıkma torbasına koyup hafif yağlanmış tepsiye (yada yağlı kağıtta serebilirsiniz) parmak genişliğinde olacak şekilde sıkın. 180′C fırında kapağı açmadan 20-25dk pişirin.Piştikten sonra soğuyana kadar kapağı sakın açmayın hamurlarınız söner. Diğer tarafta krema için bütün malzemeyi tencereye koyup karıştıra karıştıra pişirin. Soğuyan mamurları ortadan kesip kremadan sıkın ve kapatın. Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra bitter çikolatayı benmari usulü eritip eklerlerin üzerine fırça yardımıyla sürün.Afiyet olsun efendiiim….

Sonraki Sayfa »

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.